Om hogerop te komen in de ranking van Google is het van belang om te leren denken vanuit de ervaring van je bezoek. De gebruikerservaring is voor de zoekmachines allesbepalend en alles wat de gebruiker bedient laat je stijgen op de ladder.

Het is dus zaak dat je weet wat de metrics zijn en hoe ze werken. Om te beginnen is er de linkbuilding strategie, dit is een gespecialiseerde manier om middels het plaatsen van links verkeer voor jouw website te genereren.

Als je geen specialist bent op dit gebied dan is het raadzaam om er één of een team in te huren en de linkbuilding uitbesteden. Wat je wel zelf kunt doen is ervoor zorgen dat het publiek dat op je site aankomt er zo lang mogelijk blijft. Dan zul je ook hogerop komen.

Inhoud

Je dient in de eerste plaats te zorgen dat de inhoud op orde is. Het moet er overzichtelijk uit zien. Je kunt beginnen met het uitbreken van jouw inhoud met koppen en subkoppen. Daarna zijn er een paar andere stappen die je kunt nemen om een ​​pagina toegankelijk te maken.

Je moet de inhoud zo neerzetten dat het voor de zoekmachine gemakkelijk te scannen valt. Formatteer inhoud met koppen, subkoppen en bullets, lijsten en korte paragrafen.

Houd de laadtijd onder de vijf seconden. De best-ranking Google-sites hebben meestal een laadtijd van drie seconden of minder.

Helder en mobielvriendelijk

De browsercompatibiliteit dient in orde te zijn. Test jouw site daarom bij verschillende browsers zoals Safari, Firefox, Chrome en Opera. Maak het je bezoek gemakkelijk om te vinden wat ze zoeken met heldere navigatiebars. Een vervolgkeuzemenu kan de voorkeur hebben als je een grote website hebt met veel pagina’s.

Reinig je code: een geweldige gebruikerservaring begint met de back-end. Codering moet schoon en mark-up geldig zijn. Maak mobiele -vriendelijke pagina’s: elke webpagina moet ook een mobielvriendelijke versie hebben. Met Google’s mobielvriendelijke test kun je zien of een pagina snel laadt.

Appartementstherapie, een decor- en designblog, biedt een overtuigende case-studie. Hun homepage is gestroomlijnd en georganiseerd. Klik op een artikel en je krijgt een gastvrije mix van tekst en afbeeldingen, duidelijke koppen en secties en een link naar een relevante trendy-video. Het delen voor sociale media wordt bovenaan het artikel geplaatst, daarnaast krijg je gerelateerde artikelen onderaan als je wilt onderzoeken.

Gebruik strategische interne linking

Met interne links kun je gebruikers langer op jouw website houden. Natuurlijk kunnen deze links niet willekeurig zijn. Het kiezen van relevante links die logischerwijs van belang zijn voor de gebruiker, op basis van het huidige stuk inhoud dat ze bekijken, is van cruciaal belang.

Maak gebruik van de sectie opmerkingen. Dit zet gebruikers in een actieve rol, waardoor ze aan jouw platform kunnen deelnemen en je ze online kunt houden. Opmerkingen Secties zijn niet alleen meer voor trollen. 

Open echter de opmerkingen niet alleen als een trucje, zonder dat je zelf actief betrokken bent. Als je kijkt naar de Guardian dan vind je een voorbeeld van hoe online te gedijen op de interactie met de lezer. Buzzfeed is een ander platform dat bekend staat vanwege hun actieve opmerkingen beleid. Het platform heeft zelfs hele inhoudsstukken gebouwd rond ingediende opmerkingen.